Tuesday, November 1, 2011

NICE…

Hahaha..inilah apa yang terjadi bila terlalu bosan dan xde idea nak update apa untuk blog ni…tgah2 nak belajar menggunakan Photoshop, so bleyh nampak ar yang gambar diedit dengan sangat tak kemas dan sangat comot…just a concept utk cover novel yang mungkin atau tidak ditulis dan dipublish..haha..~ Ada idea jer, tapi disebabkan langsung takde pengalaman menulis novel (ditambah dengan pengalaman banyak merancang dan ada idea utk buat ssuatu tapi tak pernah menjadi), tidak ada jaminan yang akan ada walaupun sedikit penulisan buku ni…tapi cam best jer kalo bwat ‘teaser’..haha…~

 

cover concept

Nice ? Apa tu..? Baik…? Bagus..?

“Masuk program ni, bahaya tau ! Tak sama dengan program lain..”

“PF ? Apa tu? Tak pernah dengar pun..”

“Kalau setakat nak main-main, tak payah ar masuk…baik keluar je sekarang..”

Nice. Tempat ianya bermula. Pertemuan. Perpisahan. Bersama mengejar, bersama mencapai. Susah dan senang. Tawa dan tangisan. Disini kita belajar…tentang kehidupan..peralihan ke alam dewasa. Dari pelajar sekolah menengah, kepada pelajar universiti.  Di sini, apa-apa sahaja boleh berlaku. Yang buruk, menjadi lebih baik, tetapi kadangkala, dari baik menjadi lebih buruk. Kata orang, hidup ini bagaikan roda. Ada masa kita di atas, ada masa kita di bawah. Itulah kehidupan.

“Ingat, setiap bangunan memerlukan asas yang kukuh. Disini, kamu sedang membina asas yang diperlukan. Kamu ada bahan-bahannya. Kamu ada alatan-alatannya. Binalah asas yang kuat, kerana kamu akan dapat membina bangunan yang lebih tinggi dengan mudah…”

No comments:

Post a Comment

Silakan komen...~